Antonow An-30, 1974
Samolot aerofotogrametryczny, transportowy. ZSRR/Ukraina.
Konstrukcja:
Górnopłat o konstrukcji metalowej. Załoga- 3-5 osób. Na pokład można zabrać 41 skoczków (wg [6]- 30 skoczków z pełnym wyposażeniem) albo 40 pasażerów albo 24 rannych na noszach oraz towarzyszący lekarz i osoby personelu pomocniczego lub ładunek do 5500 kg.
Płat pięcioczęściowy, dwudźwigarowy. Lotki wykonano z laminatu szklanego. Klapy-poszerzacze Fowlera. W środkowej części płata klapy jednoszczelinowe, a w częściach zewnętrznych dwuszczelinowe.
Kadłub o konstrukcji półskorupowej, część przednią zamkniętą osłoną z laminatu. Kabina załogi i kabina ładunkowa ciśnieniowe, wyposażone w układ klimatyzacji.
Usterzenie wolnonośne ma konstrukcję podobną do konstrukcji skrzydeł. Usterzenie poziome ma silny wznios.
Podwozie trójpodporowe z kołem przednim, chowane w locie.
Napęd- 2 silniki turbośmigłowe Iwczenko AI-24WT o mocy startowej 2076 kW (2820 KM) oraz dodatkowy trzeci silnik turboodrzutowy RU-19A-300 o ciągu 8,8 kN (900 kG) w prawej gondoli silnikowej. Spełnia on rolę przyspieszacza startowego, a w niektórych wypadkach również silnika marszowego.
Dane techniczne An-30 (wg [3]):
Rozpiętość- 29,2 m, długość- 24,26 m, wysokość- 8,32 m, powierzchnia nośna- 74,98 m2.
Masa własna- 15590 kg, masa całkowita- 23000 kg.
Prędkość max- 540 km/h, prędkość przelotowa- 430-475 km/h, prędkość lądowania- 175 km/h, wznoszenie- 9,2 m/s, pułap- 8300 m, zasięg max- 2360 km.
An-26 (ros. Ан-26) Kod NATO "Curl" – samolot transportowy zaprojektowany przez biuro konstrukcyjne Olega Antonowa.
ZNAJDŹ RÓŻNICE
Kontury an26 przy ok 6 km
na b777 przy ok 10 km w zenicie.
an26 i b777 na tej samej wysokości
od Rumcajs/s24
System kierowanych pocisków rakietowych ziemia-powietrze 9K37 Buk.
Pocisk do systemu przeciwlotniczego 9K37 ma 5,5 metra długości, masę całkowitą 690 kg, masę głowicy bojowej 70 kg. Pocisk wyposażony jest w radarowy zapalnik zbliżeniowy. Pocisk napędzany jest przez silnik rakietowy na stały materiał pędny.
Prawdopodobieństwo zniszczenia celu wynosi:
- 0,6 – 0,9 w przypadku samolotów,
- 0,4 – 0,7 w przypadku śmigłowców,