onion13 onion13
675
BLOG

Boening 777,An-30,An-26 i Buk

onion13 onion13 Technologie Obserwuj notkę 15

  Boening 777-200ER


 

 
 
777-200ER
Pasażerowie 
Typowa konfiguracja 3-Klasa 
Typowa konfiguracja 2-Klasa 
Typowa konfiguracja 1-klasa

301 
400 
do 440
Ładunek
Całkowita pojemność 5330 cu ft 
(151 m) Cu zawiera do 
sześciu palet, 14 LD-3 
pojemniki, plus 600 cu ft 
(17 m) Cu ładunków masowych.
Silniki 
maksymalny docisk
Pratt & Whitney 4090 
90.000 funtów
Rolls-Royce Trent 895 
93400 lb
General Electric 90-94B 
93700 lb
Maksymalna ilość paliwa
45220 US gal 
(171170 L)
Maksymalna masa startowa
656.000 funtów 
(297.550 kg)
Maksymalny zasięg
7725 mil morskich 
(14.305 km) 
Typowe pary miast: 
Londyn - Los Angeles 
Tokio - Sydney 
Chicago - Seul
Prędkość 
na 35.000 stóp
0.84 Mach
Podstawowe wymiary 
rozpiętość 
Długość 
ogona Wysokość 
wnętrza kabiny Szerokość 
Średnica

199 stóp 11 cali (60,9 m) 
209 m 1 w (63,7 m) 
60 ft 9 in (18,5 m) 
19 ft 3 in (5.86 m), 
20 stóp 4 cali (6,19 m)

 

Antonow An-30, 1974

Samolot aerofotogrametryczny, transportowy. ZSRR/Ukraina.

 

 

Konstrukcja:
Górnopłat o konstrukcji metalowej. Załoga- 3-5 osób. Na pokład można zabrać 41 skoczków (wg [6]- 30 skoczków z pełnym wyposażeniem) albo 40 pasażerów albo 24 rannych na noszach oraz towarzyszący lekarz i osoby personelu pomocniczego lub ładunek do 5500 kg.
Płat pięcioczęściowy, dwudźwigarowy. Lotki wykonano z laminatu szklanego. Klapy-poszerzacze Fowlera. W środkowej części płata klapy jednoszczelinowe, a w częściach zewnętrznych dwuszczelinowe. 
Kadłub o konstrukcji półskorupowej, część przednią zamkniętą osłoną z laminatu. Kabina załogi i kabina ładunkowa ciśnieniowe, wyposażone w układ klimatyzacji.
Usterzenie wolnonośne ma konstrukcję podobną do konstrukcji skrzydeł. Usterzenie poziome ma silny wznios.
Podwozie trójpodporowe z kołem przednim, chowane w locie.

Napęd- 2 silniki turbośmigłowe Iwczenko AI-24WT o mocy startowej 2076 kW (2820 KM) oraz dodatkowy trzeci silnik turboodrzutowy RU-19A-300 o ciągu 8,8 kN (900 kG) w prawej gondoli silnikowej. Spełnia on rolę przyspieszacza startowego, a w niektórych wypadkach również silnika marszowego.

Dane techniczne An-30 (wg [3]):
Rozpiętość- 29,2 m, długość- 24,26 m, wysokość- 8,32 m, powierzchnia nośna- 74,98 m2.
Masa własna- 15590 kg, masa całkowita- 23000 kg.
Prędkość max- 540 km/h, prędkość przelotowa- 430-475 km/h, prędkość lądowania- 175 km/h, wznoszenie- 9,2 m/s, pułap- 8300 m, zasięg max- 2360 km.


 

An-26 (ros. Ан-26Kod NATO "Curl" – samolot transportowy zaprojektowany przez biuro konstrukcyjne Olega Antonowa.


 


Państwo  ZSRR
Producent Zakład Lotniczy Aviant
Konstruktor Antonow
Typ samolot transportowy
Konstrukcja duralowapółskorupowa
Załoga 5 (dwóch pilotów, radiooperator, inżynier pokładowy, nawigator)
Historia
Data oblotu 21 maja 1969
Lata produkcji 1969-1986
Egzemplarze 1403
Dane techniczne
Napęd turbośmigłowe silniki AI-24T oraz pomocniczy silnik odrzutowy RU-19A
Moc 2 × 2074 kW (2820 KM) każdy
785 daN – RU-19A
Wymiary
Rozpiętość 29,20 m
Długość 23,80 m
Wysokość 8,60 m
Powierzchnia nośna 75,00 m²
Masa
Własna 16 914 kg
Użyteczna 7086 kg
Startowa 24 000 kg
Zapas paliwa 7000 l
Osiągi
Prędkość maks. 540 km/h
Prędkość przelotowa 435 km/h
Prędkość minimalna 165 km/h
Prędkość wznoszenia 7,2 m/s
Pułap 7700 m
Zasięg 1100 km
Rozbieg 870 m
Dobieg 620 m
Dane operacyjne
Liczba miejsc
30 skoczków
lub
24 nosze
Przestrzeń ładunkowa
5500 kg

ZNAJDŹ RÓŻNICE

Kontury an26 przy ok 6 km
na b777 przy ok 10 km w zenicie.
X

an26 i b777 na tej samej wysokości
X od Rumcajs/s24

System kierowanych pocisków rakietowych ziemia-powietrze 9K37 Buk.


Pocisk do systemu przeciwlotniczego 9K37 ma 5,5 metra długości, masę całkowitą 690 kg, masę głowicy bojowej 70 kg. Pocisk wyposażony jest w radarowy zapalnik zbliżeniowy. Pocisk napędzany jest przez silnik rakietowy na stały materiał pędny.

Prawdopodobieństwo zniszczenia celu wynosi:

  • 0,6 – 0,9 w przypadku samolotów,
  • 0,4 – 0,7 w przypadku śmigłowców,

 

 

 

 

onion13
O mnie onion13

6 VI 2013 godz.20 Leming licznik działa od 2VI 2013 godz 14

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie